Twoje dane osobowe będą użyte do przetworzenia zamówienia, ułatwienia korzystania ze strony internetowej oraz innych celów opisanych w naszej polityka prywatności.
§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Zawsze Naturalnie, funkcjonujący pod adresem elektronicznym www.samo-zdrowie.pl, prowadzony jest przez podmiot gospodarczy NATURBIOMED SP. Z O.O. z siedzibą w Krakowie (30-319) przy Rynku Dębnickim 13, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000578712, posiadający NIP: 6762493984 oraz REGON: 362633970.
- Niniejszy Regulamin adresowany jest zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu internetowego oraz określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego jak również warunki i procedury zawierania Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem przedmiotowego Sklepu.
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Regulamin skierowany jest do wszystkich użytkowników Sklepu Internetowego. Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Transakcje sprzedaży realizowane są na podstawie wersji Regulaminu obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
- Klienci mają możliwość uzyskania dostępu do niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego na stronie głównej serwisu samo-zdrowie.pl, jak również pobrania go i sporządzenia jego wydruku.
- Sprzedawca zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych klientów sklepu zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO). Polityka Prywatności dostępna jest na stronie internetowej sklepu, udostępniana w trakcie składania zamówienia oraz dołączana każdorazowo w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 22¹ Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca – podmiot gospodarczy prowadzący działalność pod firmą NATURBIOMED SP. Z O.O. z siedzibą w Krakowie (30-319) przy Rynku Dębnickim 13, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000578712, posiadający NIP: 6762493984 oraz REGON: 362633970.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w ramach Sklepu.
- Newsletter – usługa elektroniczna polegająca na dostarczaniu przez Sprzedawcę Klientowi informacji handlowych dotyczących produktów lub usług oferowanych przez Sprzedawcę.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, korzystająca ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem elektronicznym samo-zdrowie.pl.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – elektroniczny zbiór zasobów i uprawnień w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, przypisany konkretnemu Klientowi, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Adres siedziby Sprzedawcy: Rynek Dębnicki 13, 30-319 Kraków.
- Adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: office@zawszenaturalnie.pl.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 78 1090 1665 0000 0001 4119 0458.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet;
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- Włączona obsługa plików cookies.
§ 5 Usługa Newslettera
- W celu rozpoczęcia korzystania z usługi dostarczania przez Sprzedawcę Newslettera, Klient w trakcie procedury zawierania ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, uprawniony jest do wyrażenia odpowiedniej zgody na otrzymywanie treści marketingowych.
- Umowa o świadczenie usługi dostarczania Newslettera zostaje zawarta z chwilą wyrażenia przez użytkownika woli otrzymania Newslettera.
- Klient może w dowolnym momencie rozwiązać umowę o świadczenie usług w zakresie dostarczania usługi Newslettera poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia Sprzedawcy za pośrednictwem adresu e-mail sklep@zawszenaturalnie.pl, wskazując jednocześnie adres e-mail Klienta, na który wysyłany jest Newsletter.
§ 6 Informacje ogólne
- Sklep internetowy funkcjonuje w trybie ciągłym, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając Klientowi złożenie zamówienia w dowolnym czasie, z wyłączeniem okresów przeznaczonych na przerwę techniczną lub konserwacyjną.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta, zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu, albo poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia, bez konieczności zakładania Konta.
- Ceny produktów oferowanych w Sklepie internetowym wyrażone są w złotych polskich (PLN) i stanowią ceny obowiązujące w momencie składania Zamówienia przez Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów w dowolnym czasie, przy czym cena zaakceptowana przez Klienta w momencie składania zamówienia będzie wiążąca dla umowy sprzedaży zawieranej na podstawie tego zamówienia. Wskazane ceny mają zastosowanie wyłącznie w ramach sprzedaży na odległość.
- Ceny produktów zawierają podatek od towarów i usług (VAT) obowiązujący w dniu złożenia Zamówienia. Każda zmiana stawki podatku VAT zostanie automatycznie uwzględniona w cenach produktów oferowanych przez Sprzedawcę.
- Ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy, które są doliczane do ceny nabytych produktów i wyszczególniane odrębnie na dokumencie sprzedaży. Koszty dostawy są przedstawiane Klientowi przed złożeniem Zamówienia. W dalszej części Regulaminu określone zostały różne dostępne opcje dostawy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikacji oferowanych opcji dostawy w dowolnym momencie, jednakże forma dostawy zaakceptowana przez Klienta w momencie składania zamówienia będzie wiążąca dla umowy sprzedaży zawieranej na podstawie tego zamówienia. W związku z powyższym, Sprzedawca zaleca Klientom regularne zapoznawanie się z treścią Regulaminu dostępnego na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
- Ceny w sklepie stacjonarnym mogą różnić się od cen prezentowanych na stronie internetowej Sklepu. Promocje dostępne w Sklepie internetowym nie łączą się z promocjami obowiązującymi w sklepie stacjonarnym.
- Asortyment sklepu stacjonarnego może różnić się od asortymentu dostępnego w Sklepie internetowym.
§ 7 Dostępność produktów
- Oferta sprzedaży poszczególnych produktów Sprzedawcy zachowuje ważność przez okres ich dostępności na stronie internetowej Sklepu, do momentu wyczerpania zapasów.
- Oferta Sprzedawcy dotycząca produktów, które nie są magazynowane przez Sprzedawcę, jest aktualna z zastrzeżeniem potwierdzenia ich dostępności przez dostawców. Informacje dotyczące dostępności produktów są udostępniane Klientowi w momencie składania Zamówienia. Informacje te pochodzą bezpośrednio od dostawców i w wyjątkowych okolicznościach mogą być obarczone błędem lub ulec zmianie.
- W przypadku gdy po złożeniu Zamówienia stwierdzona zostanie całkowita lub częściowa niedostępność produktów, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie drogą elektroniczną, w najkrótszym możliwym terminie, wraz z informacją o całkowitym lub częściowym anulowaniu zamówienia.
- W przypadku całkowitego anulowania Zamówienia:
– Zamówienie Klienta zostanie automatycznie anulowane, a jego rachunek bankowy nie zostanie obciążony.
– Dział Obsługi Klienta Sprzedawcy skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania go o anulowaniu Zamówienia oraz zaproponowania ponownego złożenia Zamówienia, z wyłączeniem sytuacji, gdy produkt nie jest dostępny.
- W przypadku częściowego anulowania Zamówienia:
– Zamówienie Klienta zostanie zatwierdzone, a jego rachunek bankowy zostanie obciążony kwotą odpowiadającą potwierdzonej części Zamówienia.
– Produkty dostępne zostaną dostarczone Klientowi.
§ 8 Zakładanie Konta w Sklepie
- W celu założenia Konta w Sklepie, niezbędne jest wypełnienie Formularza rejestracji. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Utworzenie Konta w Sklepie jest nieodpłatne.
- Logowanie do Konta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w dowolnym momencie, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 9 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie) lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie aktywować przycisk „Do koszyka”;
- W przypadku wyboru opcji złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wprowadzenie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wprowadzić dane do faktury, jeżeli różnią się one od danych odbiorcy Zamówienia;
- Aktywować przycisk „Zamawiam i płacę” lub aktywować przycisk „Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w odnośnik przesłany w wiadomości e-mail;
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od wybranej metody, dokonać płatności w określonym terminie.
§ 10 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka pocztowa,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Zawsze Naturalnie, Rynek Dębnicki 13, 30-319 Kraków,
- Paczkomaty InPost,
- Przesyłka kurierska InPost,
- Przesyłka kurierska DPD,
- Przesyłka kurierska Poczta Polska.
- Koszty dostawy na terenie Polski wynoszą:
Cennik dostaw został zdefiniowany na naszej podstronie „Czas i koszt dostawy”
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przy odbiorze (z wyłączeniem niektórych produktów),
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- Płatności elektroniczne,
- Płatność za pośrednictwem systemu BLIK.
§ 11 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym, zgodnie z § 8 Regulaminu.
- Złożenie Zamówienia każdorazowo oznacza akceptację treści niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, bez uszczerbku dla szczególnych warunków umownych uzgodnionych przez Strony.
- Informacje o Towarach zamieszczone na stronach internetowych Sklepu stanowią ofertę w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Złożenie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy Sprzedaży, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie zatwierdzenia złożenia Zamówienia przez Klienta. Sprzedawca potwierdzi Klientowi przyjęcie Zamówienia do realizacji za pośrednictwem poczty elektronicznej („potwierdzenie zamówienia pocztą elektroniczną”).
- Po zatwierdzeniu złożenia Zamówienia Klient nie jest uprawniony do jego anulowania.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub anulowania realizacji Zamówienia i/lub dostawy, niezależnie od rodzaju i stopnia zaawansowania realizacji, w przypadku stwierdzenia braku płatności lub częściowej płatności kwoty należnej od Klienta, w przypadku incydentu związanego z płatnością, oszustwa lub próby oszustwa w związku z korzystaniem ze strony internetowej Sprzedawcy, w tym w odniesieniu do przyszłych Zamówień.
- O realizacji wysyłki zamówionych Produktów Klient zostanie poinformowany odrębną wiadomością e-mail.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta błędnego adresu poczty elektronicznej lub nieodebranie przesłanej drogą elektroniczną informacji o potwierdzeniu lub wysłaniu Zamówienia. W każdym przypadku złożenia Zamówienia przez Klienta, sprzedaż będzie uznana za ostateczną z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, chyba że Zamówienie zostało anulowane przez Sprzedawcę, w szczególności z powodu niedostępności Produktów. Klient będący Konsumentem zachowuje jednak prawo do odstąpienia od umowy na warunkach określonych w § 13 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku braku płatności w terminie 3 dni od daty złożenia zamówienia, zamówienie zostaje automatycznie anulowane.
§ 12 Dostawa i odbiór
- Produkty zamówione przez Klienta będą dostarczone na adres wskazany przez Klienta w danym Zamówieniu jako adres dostawy („Adres dostawy”).
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka pocztowa za pośrednictwem Poczty Polskiej,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Zawsze Naturalnie, Rynek Dębnicki 13, 30-319 Kraków,
- Dostawa do paczkomatu obsługiwanego przez InPost,
- Dostawa kurierem DPD.
- Na łączny czas oczekiwania na otrzymanie przez Klienta zamówionego towaru (czas dostawy) składa się czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę oraz czas dostarczenia towaru przez przewoźnika. Czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę wynosi maksymalnie 6 dni roboczych (dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). Wyjątek stanowi COLLAGEN GOLD (Primabiotic), którego czas wysyłki może wynieść do 14 dni roboczych lub dłużej (do 3 dni roboczych różnicy) – aktualna informacja znajduje się w opisie produktu. Do powyższego czasu należy doliczyć czas dostawy towaru przez danego przewoźnika, który uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy. Czas dostawy jest czasem sugerowanym, nie jest gwarantowany i może ulec zmianie.
- Szczegółowe zasady dostawy określają warunki świadczenia usług przewozowych stosowane przez Pocztę Polską S.A., DPD Polska sp. z o.o. oraz InPost S.A.
- Bieg terminu dostawy Produktu do Klienta rozpoczyna się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub za pośrednictwem systemu BLIK – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
- Dostawa Produktu realizowana jest na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w momencie wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest nieodpłatny.
§ 13 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, bez podania przyczyny, w terminie czternastu (14) dni kalendarzowych od dnia dostarczenia mu przesyłki. W przypadku gdy ostatni dzień 14-dniowego terminu przypada na sobotę, niedzielę, dzień świąteczny lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, termin ten ulega przedłużeniu do pierwszego następującego po nim dnia roboczego.
- W przypadku Umowy obejmującej wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 rozpoczyna bieg od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu. Oświadczenie może zostać przekazane za pośrednictwem tradycyjnej poczty poprzez przesłanie stosownego dokumentu na adres Sprzedawcy, określony w § 3 niniejszego Regulaminu, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: office@zawszenaturalnie.pl. Oświadczenie może zostać złożone również z wykorzystaniem formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy) od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje za pomocą przelewu bankowego po otrzymaniu od Kupującego numeru rachunku bankowego właściwego dla realizacji zwrotu.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Produktu z powrotem.
- Konsument zobowiązany jest do odesłania Produktu na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie, wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy oraz podaniem danych niezbędnych do wykonania zwrotu płatności.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, co oznacza, że Sprzedawca nie dokonuje zwrotu środków, które Konsument poniósł w związku ze zwrotem towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 14 Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są wyłącznie nowe Produkty.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556¹-556³ Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku stwierdzenia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru, Klient ma prawo do złożenia reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym. W przypadku gdy Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamacja z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność towaru z umową powinna zostać przekazana w jednej z poniższych form:
- Za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: office@zawszenaturalnie.pl
- Listownie na adres: Zawsze Naturalnie, Rynek Dębnicki 13, 30-319 Kraków
- Zaleca się, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało w szczególności: zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane identyfikacyjne Klienta składającego reklamację wraz z numerem kontaktowym oraz konkretne żądanie Klienta związane z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a w przypadku gdy Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, przyjmuje się, że żądanie Klienta zostało uznane za uzasadnione.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Klient może żądać wymiany produktu na nowy lub zwrotu ceny produktu.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową wyłącznie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch (2) lat od dnia wydania towaru Kupującemu. W przypadku wymiany towaru, termin ten biegnie na nowo. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku zakupu towaru przez Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
- Jeżeli określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni produkt na wolny od wad lub wadę usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru z wadą pozostaje do wartości towaru bez wady. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, Kupujący będący Konsumentem może również żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez:
- Naprawę wady, albo
- Wymianę na nowy egzemplarz, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają poniesienia nadmiernych kosztów.
- Jeżeli Kupujący, z przyczyn określonych w punkcie 10 powyżej, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli Sprzedawca nie jest w stanie spełnić takiego żądania w odpowiednim terminie, lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Kupującego na znaczne niedogodności, Kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Odstąpienie od umowy nie jest jednak możliwe, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
- Kupujący traci uprawnienia wskazane powyżej, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym faktu Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
- Klient realizujący uprawnienia z tytułu rękojmi jest zobowiązany do dostarczenia wadliwego towaru na następujący adres: Zawsze Naturalnie, Rynek Dębnicki 13, 30-319 Kraków.
§ 15 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów gromadzonych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania umów sprzedaży, przekazywania informacji handlowych Klientom, którzy wyrazili na to zgodę, oraz rozpatrywania reklamacji.
- Przetwarzaniu mogą podlegać następujące dane Usługobiorców: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres dostawy zamówionych produktów.
- Dane Klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie treści marketingowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, zostaną usunięte lub zanonimizowane w przypadku anulowania przez nich subskrypcji lub, w razie braku takiego anulowania, po upływie 5 lat. Administrator informuje, że upływ powyższego terminu nie pozbawia prawa do złożenia reklamacji lub dochodzenia roszczeń w innym trybie. W takim jednak przypadku osoba składająca reklamację będzie zobowiązana do samodzielnego wykazania wszystkich okoliczności, na których opiera swoje twierdzenia.
- Dane Klientów, którzy zawarli umowę sprzedaży, zostaną usunięte lub zanonimizowane w przypadku anulowania przez nich subskrypcji lub, w razie braku takiego anulowania, po upływie 5 lat. Administrator informuje, że upływ powyższego terminu nie pozbawia prawa do złożenia reklamacji lub dochodzenia roszczeń w innym trybie. W takim jednak przypadku osoba składająca reklamację będzie zobowiązana do samodzielnego wykazania wszystkich okoliczności, na których opiera swoje twierdzenia.
- Dane Klientów mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w punktach poprzedzających, jeżeli będzie to niezbędne dla rozpatrzenia reklamacji lub innej formy roszczeń zgłoszonych przez Klienta, a także na potrzeby ewentualnych postępowań sądowych lub administracyjnych.
- Dane są chronione odpowiednimi środkami technicznymi i organizacyjnymi w celu zagwarantowania adekwatnego poziomu ochrony, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Administrator nie pozyskuje Danych od podmiotów trzecich ani ze źródeł powszechnie dostępnych i przetwarza wyłącznie Dane przekazane bezpośrednio przez Klienta.
- Na potrzeby administrowania Serwisem Dane mogą być udostępniane zewnętrznemu podmiotowi świadczącemu usługi informatyczne.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta korzystającego w Sklepie internetowym z metody dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta korzystającego w Sklepie internetowym z elektronicznej metody płatności, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu przedmiotowe płatności w Sklepie internetowym.
- Podstawą przetwarzania Danych Osobowych jest wykonanie obowiązków wynikających z zawartej z Klientem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną lub umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na dystrybucji informacji handlowych do zainteresowanych odbiorców (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Klientowi przysługują następujące prawa:
- Prawo do uzyskania informacji dotyczących przetwarzania Danych, w tym o kategoriach przetwarzanych danych oraz potencjalnych odbiorcach danych.
- Prawo żądania sprostowania nieprawidłowych Danych lub uzupełnienia niekompletnych Danych.
- Prawo żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Danych, przy czym żądanie zostanie spełnione, jeżeli zostaną spełnione prawne przesłanki dotyczące takiego żądania.
- Prawo do przenoszenia Danych, realizowane poprzez otrzymanie Danych od Administratora w formacie umożliwiającym ich przekazanie wybranemu podmiotowi trzeciemu.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa – w przypadku stwierdzenia, że Dane są przetwarzane niezgodnie z prawem.
- Wszelkie wnioski, pytania i żądania związane z przetwarzaniem Danych należy kierować na adres poczty elektronicznej: sklep@zawszenaturalnie.pl.
- Polityka Prywatności stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
§ 16 Wiadomości SMS
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przesyłania wiadomości SMS do każdego Klienta Sklepu internetowego w celu informowania o statusie i przebiegu realizacji zamówienia.
- Komunikacja za pośrednictwem wiadomości SMS ma na celu wyeliminowanie wszelkich wątpliwości dotyczących terminu dostarczenia Towaru przez Sprzedawcę do Klienta.
- Sprzedawca jest uprawniony do przesłania kodu rabatowego Klientowi, do którego zostało wysłane zamówienie.
§ 17 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany metod płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej modyfikacji Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta; ustawy o ochronie danych osobowych.
- W przypadku gdy jedno lub kilka postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za nieważne lub stanie się nieważne wskutek zmian legislacyjnych, wprowadzenia nowych przepisów lub wydania prawomocnego orzeczenia przez właściwy sąd, pozostałe postanowienia zachowują ważność i będą obowiązywać w niezmienionym zakresie.
- Sprzedaż produktów przez Sprzedawcę podlega prawu polskiemu, bez względu na kraj zamieszkania Kupującego oraz miejsce składania Zamówienia.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.